dinsdag 6 november 2012

Better than the rest

Aangespoord door allerlei smart & sporty vrouwenbladen heb ik me er aan gewaagd: de nieuwste sportrage, hardlopen in de buitenlucht: de bootcamp. Als een ware rekruut uit het Amerikaanse leger, holde ik met een groepje medesporters door het bos, slalomde ik om boomstammetjes en drukte ik me 10 x op bij de picknickbank. Als ik holde, wilde ik stilstaan, maar zodra we aan de oefening begonnen, wenste ik dat ik weer gewoon mocht rennen. Na afloop was ik kapot, maar meer dan dat, was ik trots. Trots dat ik dit kon, trots dat ik het heb gedààn; weg met het luie zweet en de veilige comfort zone. Maar toen kwam die andere bootcamp: www.businessbootcamp.nl. De Business Bootcamp waar collega’s en zakenrelaties het over hadden. Een tweedaagse dril-cursus in ondernemen, ver weg uit mijn veilige zone onder de rook van Utrecht. Van de naam Open Circles Academy kreeg ik zweverige visioenen en de gepersonaliseerde nieuwsbrieven vond ik veel te gladjes en commercieel. Maar: ik ging toch. En met mij zaten er nog duizend mensen in die zaal, waar een DJ de muziek liet dreunen en waar op elke hoek een teamlid stond om je te helpen bij wat je maar wilde. De spanning was voelbaar, de aarzeling ook. Dat verdween toen we in een duizelingwekkend tempo aan de gang gingen met marketing, mindset, focus en het stellen van doelen. En hoe we daarin beter konden worden dan de rest. Thuis stuiterde ik nog lang na van alle energie. Achter mijn pc had ik geen aantekeningen nodig om de zaken anders uit te gaan voeren. Om mij heen hield ik contact met andere deelnemers. We mailen, bekritiseren en steunen elkaar in onze drang ‘to be better than the rest’. Boven het maaiveld uit. Zo Amerikaans, maar ook zo heerlijk verfrissend. Bootcamp, I’ll be back!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten